Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná)
Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
|
slovní druhy - podstatná jména, přídavná jména, slovesa, předložky, spojky
zásady příbuznosti slov
volná reprodukce přečteného nebo slyšeného
textu, dramatizace, dokončování a přetváření textu
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. |
Anglický jazyk |
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného i mluveného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Opakování a procvičování psaní hraček a čísel do dvaceti.
Procvičování slovní zásoby související s tém. celkem zvířata.
Písničky, říkanky.
Četba a poslech komiksu v učebnici.
Vyhledávání známých slov v textu.
Zájmena: He, she, I, you. Sloveso být
|
|
Člověk a jeho svět |
Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí)
Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
|
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
násobení a dělení v oboru malé násobilky
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
úsečka, rýsování úseček dané délky
krychle, kvádr - vrchol, stěna, hrana - počty na tělese
žádost o pomoc, zásady komunikace na tísňových linkách
kultura a historie Prahy - Vyšehrad
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
Kultura ducha a těla |
Rozeznáš základní vlastnosti tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů)
Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy)
Zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením.
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
|
základní vlastnosti tónů (výška, síla, délka, barva)
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich
zdravotní TV, kompenzační, vyrovnávací a relaxační cvičení
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
|
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
|